Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez neoarti
    jednak autko wydaje mi sie trochę za słabe jak myślicie ruszać synchro
    Jak ruszysz w kierunku "0" to bedzie jeszcze słabsze... aczkolwiek mozna sprobowac... to pare minut roboty.
    Przemek
    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
    80 B3 Limo 1.6 TD SB

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez neoarti
      u mnie jest -4,4 i auto pali od strzała na wolnych obrotach komp pokazuje spalanie 0,5 - 0,4 l

      jednak autko wydaje mi sie trochę za słabe jak myślicie ruszać synchro pd czy nie ?

      czy szukać przyczyny gdzieś indziej ??
      Ja bym zaczal od ustawienia w normie czyli -3 do +3, jak obawiasz sie utraty mocy, ustaw np.-2
      A slabosc jest pojeciem wzglednym, po ustawieniu walka zrob logi lub jedz na hamownie, to ci sie na pewno rozjasni nieco.

      Komentarz


      • #78
        Przed robieniem rozrządu zrobiłem logi i wyszło -3,4 (na fabrycznym ustawieniu).
        Spalanie chwilowe (0,6l klima, 0,5 econ)
        Zrobiłem rozrząd i nastawiłem synchro na 0,0
        Auto przymuliło i pali jak smok, chwilowe (1l klima, 0,8 econ) :shock:
        Jutro korekta na -.

        Komentarz


        • #79
          Trochę odgrzewam ale co tam...
          Od tygodnia mam nowy rozrząd i spalanie chwilowe wzrosło z 0,4 na 0,5 (niby nie dużo), poza tym jakby minimalnie wolniej silnik reaguje na gaz.
          Kąt synchronizacji nie był sprawdzany przed i po wymianie, a silnik teraz ma jakby bardziej miękką pracę.
          Co sądzicie o tej różnicy w spalaniu (to akurat można od razu zauważyć po wyświetlaczu) i innej (odrobinę) akustyce pracy silnika?
          Olać ? czy jestem za bardzo wyczulony?
          OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
          Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

          Komentarz


          • #80
            U mnie przed wymianą rozrządu było ustawione na -2. Po wymianie mam równo 0, a jak dodam gwłatownie gazu pokazuje się -0,5. Wcześniej spalanie z kompa zaniżało mi o 0,2 na 100km. Teraz jeżeli komp pokazuje 5,1 to faktycznie przy dystrybutorze wychodzi 5,1. Jeżeli chodzi o moc...hmmmmm wydaje mi się, że tak przy 120 jest bardziej zrywniejszy ale to może być tylko złudzenie. Przed wymianą rozrządu bywało, ze na wolnych obrotach pokazywalo się 0,4 - przy obecnym ustawieniu mam 0,5.
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez TomekM
              Kąt synchronizacji nie był sprawdzany przed i po wymianie, a silnik teraz ma jakby bardziej miękką pracę
              Trzeba by logi zrobic i zobaczyc jaki teraz jest kąt synchro...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz


              • #82
                Czy ktos podkarpacia zrobilby mi regulacje w aucie? Mam wrazenie ze po wym rozrzadu auto chodzi mi gorzej :-( mam sil.ik 1.6tdi cr cayc

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez TomekM
                  Co sądzicie o tej różnicy w spalaniu (to akurat można od razu zauważyć po wyświetlaczu) i innej (odrobinę) akustyce pracy silnika?
                  Olać ? czy jestem za bardzo wyczulony?
                  To zależy od rocznika BXE. Mam modelowy 2008 i jak ustawiony mam kąt na 0.0 to auto miękko pracuje, odrobinę słabszy chyba jest (ale to subiektywne odczucie), komputer przekłamuje na spalaniu około 0.5l/100km przy ustawieniu wartości korekty wskazań licznika 100 w zegarach (wtajemniczeni widzą o co chodzi). Przy ustawieniu kąta na -2.9 (taki miałem fabrycznie) komputer pokazuje prawidłowo spalanie, silnik pracuje bardziej twardo. Sprawdzałem kilka BXE w Octaviach i w Jettach i w rocznikach modelowych od 2008 roku były kąty ustawione na -2.9. Więc mam wrażenie, że te silniki są "strojone" fabrycznie na -2.9.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz


                  • #84
                    Ja też mam rocznik 2008. U mnie fabrycznie było -1,5. Przy ustawieniu na 0.0 silnik pracował bardziej twardo i spalanie na kompie zmieniło się z 0.5 na 0.7 (z klimą na 0.9). Wróciłem do -1,5 i jest OK.
                    O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                    Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                    Komentarz


                    • #85
                      Słuchajcie, jak to jest z tą regulacją - u mnie jest duuużo bardziej przekręcone w jedną stronę "na fasolkach" (obecnie waha się od 0.0 do -1.cośtam). Po ustawieniu z ciekawości tak aby śruba była bliżej środka "fasolki" kąt skoczył na +9.3 :shock: I auto nawet nie zagadało.

                      Ktoś mi zjebał wymianę rozrządu, czy ta regulacja jest do wykorzystania w pełnym zakresie ruchu "po fasolce" i jest to normalne?

                      Drugie pytanie - ostatnio w ramach eksperymentów jeździłem z przestawionym na + (wahania od +0.6 do +2) - i autko jakoś wybitnie dużo spaliło. Jedno może być powiązane z drugim, czy niebardzo?

                      Komentarz


                      • #86
                        Po fasolkach w prawo i w lewo. Z tym, ze jak regulacja konczy sie w jedna, a dalej brakuje do poprawnego kata, to trzeba zdjac pasek i obrocic na kole zebatym i regulacja od nowa.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #87
                          Nie no regulacji starczyło do zbliżenia się w okolice 0, ale się zdziwiłem, bo kręcąc do końca w stronę minusa na oko dotarłbym do jakiś -5 bo niewiele brakuje, a przy ustawieniu na środek już było +9, więc koniec byłby pewnie przy +25

                          Komentarz


                          • #88
                            Dlatego mozna poprawic na kolku, a potem ustawic na srodku fasolkami, albo zalozyc zeby bylo na kolku, a fasolkami dojsc do pozycji skrajnych w jedna albo druga.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #89
                              Witam
                              Przeczytałem cały wątek i wybaczcie za pytanie ale chcę mieć pewność. Mam wymieniony rozrząd jakieś 1000 km wcześniej. Silnik chodzi jak chodził, przynajmniej niczego innego w pracy silnika nie zauważyłem. Moje pytanie takie. Jak zdecyduję się na sprawdzenie wartości tego kąta to wystarczy spot i ktoś z VCDS to na pewno, ale czy ew poprawki też można na spocie, czy zabawa raczej większa i pozostaje mi warsztat? Bo jak tak to odpowiedź jasna, że warsztat tylko jak znaleźć taki co ma kompa.

                              Komentarz


                              • #90
                                andrzej1962, można to zrobić spokojnie bez warsztatu. VCDS, dwa klucze i jakieś 15-20 minut przy w miarę dobrym oświetleniu.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X